سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرش شادمان

carpet-machin-wash.jpg

فرش ماشینی مانند تابلوهایی زیبا هستند که به جای دیوار ها ، زیبایی خود را به زمین خانه ها می بخشند و دکوراسیون داخلی خانه ها را رنگ و لعابی دلنشین می بخشند . برای اینکه بتوانیم مدت زیادی از آن ها استفاده کنیم باید به برخی از نکات مهم توجه کنیم .

یکی از مهمترین نکات در مورد فرش ماشینی طریقه شستن آن ها است .شست و شوی فرش ها یکی از بزرگترین دغدغه ای است برای تمام خانواده ها و از همه بیشتر برای خانم ها است .

ما برای حفظ خاطر شما و انجام دادن درست شست و شوی فرش هایتان لازم دانستیم روش های نگهداری و شست و شوی قالی هایتان را آموزش دهیم . ما در این مقاله نکاتی در مورد شست و شوی فرش ماشینی را برای شما نگارش می کنیم تا اطلاعاتی جامع در این زمینه به دست آورید .

 

نکات مهم برای شستشوی فرش

 

 

یکی از مهم ترین ویژگی های یک فرش خوب این است که در اثر فرایند شست و شو شکل اولیه ی خود را از دست ندهد و همچنان درخشندگی خود را داشته باشد ضمن اینکه الیاف مصرفی در فرش نباید ساییده شده و رنگ و رو رفته شده باشند.

شاید تازگی نداشته باشد اگر بگوییم شتشوی فرش و موکت یکی از دغدغه های بزرگ خانم های خانه دار در خانه تکانی است.

 شست وشوی فرش ها  معمولا در روز های نزدیک به نوروز به دغدغه ای برای خانم های خانه دار تبدیل شده و یکی از زمان بر ترین کارهایی است که برای خانه تکانی می توان انجام داد و باید حتما برای انجام آن از قبل برنامه ریزی کرد تا با نزدیک تر شدن به روزهای پایانی فرشی خیس و خانه ای خالی از فرش نداشت. هر مشکلی چاره ای دارد و هر چاهی برای خود راهی!

 

نکات مهم برای شستشوی فرش

یکی از مهم ترین ویژگی های یک فرش خوب این است که در اثر فرایند شست و شو شکل اولیه ی خود را از دست ندهد و همچنان درخشندگی خود را داشته باشد ضمن اینکه الیاف به کار رفته در فرش ماشینی نباید ساییده شده و رنگ و رو رفته شده باشند.

شاید تازگی نداشته باشد اگر بگوییم شتشوی فرش و موکت یکی از دغدغه های بزرگ خانم های خانه دار در خانه تکانی است.

 شست وشوی فرش

همانطور که قبلا در مورد روش های از بین بردن لکه از روی فرش ماشینی صحبت کردیم در این مقاله در مورد نحوه ی صحیح شست وشوی فرش صحبت میکنیم و راهکارهایی را بررسی مینماییم.


شستشوی فرش با رعایت اصول

تا جایی که برایتان امکان دارد از  قراردادن فرش در جاهای مرطوب و یا فضاهایی که در مقابل نور مستقیم خورشید هستند امتناع کنید، زیرا این کار به بافت زیبای فرش  شما آسیب می زند. در فضایی که نور مستقیم خورشید وجود دارد، حتما برای پنجره ها پرده ضخیم تعبیه کنید؛ با این کار می توانید روند پوسیدگی و از رنگ و رو افتادن فرش را به تاخیر بیاندازید.

 در هنگام خانه تکانی  توجه به این نکته مهم است که سطوح زیر فرش را با مواد شوینده اسیدی یا مواد شوینده ای که خاصیت قلیایی دارند تمیز نکنید زیرا ممکن است که اثرات مواد شوینده از روی سطوح خوب تمیز نشوند و باعث آسیب رساندن به بافت فرش شوند.

گذاشتن اجسام داغ و گرمازا (اتو و بخاری) روی فرش نیز می توانند به آن آسیب بزنند و بافت فرش را دچار ناهمواری کنند و باعث ایجاد تغییر رنگ در فرش شوند. ?

 

نکاتی برای شستشوی فرش و موکت

 برای شست و شوی فرش ها روش های متعددی وجود دارد. بهترین روش برای شستن فرش ها این است که آن ها را به شرکت های معتبر قالی شویی بسپارید . اگر فرش هایی دستباف با بافت ابریشمی دارید و وقت کافی هم در اختیار دارید، حتما برای شست و شوی آن ها به شرکت های معتبر قالیشویی مراجعه کنید و مطمئن باشید آن ها این کار را بهتر از شما انجام می دهند و فرش شما دچار آسیب نمی شود. اما اگر فرش های شما آن قدری کثیف نیستند که بخواهید برای شست و شوی آن ها هزینه زیادی بپردازید و به شرکت های قالی شویی مراجعه کنید پس خودتان با ترفند هایی که در ادامه به آنها اشاره شده است کثیفی ها را از چهره فرش خود بزدایید.

 

مراحل شامپو فرش کشیدن

 در مرحله اول باید از یک جاروبرقی با مکش بالا استفاده کنید و گرد و غبار را از لا به لای تاروپود فرش بیرون بکشید. اگر این گرد و غبارها در میان پرز ها باقی بمانند، ممکن است باعث چرک تاب شدن فرش شود.

 برای کشیدن شامپوی مخصوص به روی فرش از برس هایی با بافت نرم استفاده کنید، برس های سیمی و یا زبر به تار و پود فرش آسیب می زنند.این یکی از نکات حائز اهمیت درشستشوی فرش می باشد.

 برای درست کردن محلول شست و شو حتما از آب ولرم استفاده کنید، آب داغ بافت فرش را دچار آسیب می کند و آب سرد هم قدرت پاک کنندگی زیادی ندارد پس بهترین گزینه آب ولرم است.

 یکی دیگر از نکات بسیار مهم انتخاب شامپو فرش مناسب است. این انتخاب بستگی به جنس فرش شما دارد. شامپو فرش هایی با درصد پایین خاصیت اسیدی و فاقد جوهر نمک برای شما در اولویت هستند.